Hoe correct bestellen

Het centrale aankoopbeleid

Wij zijn momenteel bezig met het invoeren van een centraal aankoopbeleid om te voldoen aan de Wet op de overheidsopdrachten. Dit proces kost echter tijd, waardoor nog niet alle aankopen binnen een wettige procedure vallen.

Als en slechts als er voor bepaalde product- of dienstencategorieën nog geen procedure is afgerond, kunnen jullie blijven bestellen bij de vertrouwde leveranciers. Voor aankopen boven de 1.000 EUR is het wel noodzakelijk om een bewijs van marktraadpleging op te stellen.

Voor producten en diensten waarvoor reeds een raamcontract is afgesloten, moeten de bestellingen worden geplaatst bij de aangewezen leveranciers

Het formulier voor marktraadpleging kan je hier vinden.

Facturatieplicht

Vergeet niet om al uw bestellingen op officiële wijze te plaatsen en zorg ervoor dat de onderstaande facturatiegegevens correct op de factuur vermeld worden:

KOBeL VZW

Naam van de school

Bogaarsveldstraat 13

3580 Beringen

Ondernemingsnummer 0423.547.233

Intracommunaitre leveringen en diensten

Vanaf 1 september 2019 zijn onze scholen verplicht om Belgische BTW te betalen op goederen en diensten die worden aangekocht in andere landen binnen de Europese Unie. Zorg er daarom altijd voor dat een factuur zonder BTW wordt opgemaakt, onder de vrijstelling van intracommunautaire leveringen of diensten.

Internetaankopen

Vermijd altijd aankopen voor uw school op websites die gericht zijn op particuliere consumptie, omdat dit problemen kan opleveren met onze Btw-verplichtingen.
Voorbeelden van dergelijke sites zijn: bol.com, Amazon.be/com, Shein.com, Temu.com en aliexpress.com